sveriges sjukvård

lär ju vara den sämsta.
Under i stort sett halva graviditeten så har jag haft utslag, har vart in till läkare ett x antal gånger i hopp om att jag kanske skulle kunna få ett svar på vad det är för något. Till en början trodde jag själv att jag var allergisk emot sköljmedel så tog bort detta när jag tvättade, för ett tag vart det bättre men kom tillbaka bara någon dag efter. Provade med att byta tvättmedel men ingenting fungerade så jag ringde in och fick en ny tid. Läkaren stod fast vid att det var någon form av allergi så att jag skulle få göra ett pricktest dagen efter och sjuksköterskan skulle då ringa mig för att boka en tid. Läkaren som jag träffade då skrev ut en medicin som jag skulle ta emot klådan. Jag tänkte själv att jag struntar i att hämta ut och börja äta tabletter då jag inte vill äta sådant i onödan utan jag tänkte att jag skulle vänta tills efter pricktestet. Dagen efter detta läkarbesök fick jag inget samtal ifrån en sköterska så jag ringer själv, varpå denna sköterska frågar vad jag vill om pricktest så berättar jag som det var, att dom skulle ha ringt mig men inte gjort detta och att jag gärna skulle vilja ha en tid. Då frågar hon mig om jag tagit medicinen som läkaren skrivit ut, varpå jag svarar att jag inte gjort detta. Då svarar hon "Ja för du förstår att har du tagit medicinen så kan vi inte göra ett pricktest, men säger du att du inte gjort det så lär vi väl boka in en tid idag då" Då har dom jävlarna alltså räknat med att jag skulle ha tagit min medicin så jag inte skulle få göra ett pricktest. Fick i varje fall en tid den dagen och när jag väl kommer dit så är jag tydligen för prickig för att kunna göra testet så istället skulle jag få ta ett blodprov. Då detta blodprov endast visar om jag är allergisk eller inte och inte emot vad så påstår jag att det inte är någon idé att göra detta då jag redan vet att jag är allergisk emot pollen. Iaf så får jag göra ett och min läkare ringer upp mig någon vecka efter, och berättar för mig till ingen förvåning alls att jag är allergisk. Då säger han att eftersom jag inte har några besvär så behöver jag inte komma tillbaka för något mer prov utan jag ska ta min medicin och försöka utesluta vad det skulle kunna vara för något jag är allergisk emot. Så jag försöker komma på vad det skulle kunna vara för något och tar bort en massa olika grejer men ingenting hjälper. Idag hade jag en tid till min barnmorska och jag berättar för henne hur det ligger till och hon ger mig en tid till en läkare idag och hon föreslår att dom kanske ska skicka en remiss till hudkliniken såatt jag får ett besked på vad det skulle kunna vara. Träffar läkaren och han tittar inte ens på mina utslag utan han bara frågar massa frågor och jag kommer med förslag på vad det skulle kunna vara men han bara tittar på mig som en idiot och säger att han inte har en aning om vad det är för något. Samt så säger han att han inte vet vad han ska göra, så jag ber honom skicka en remiss till hud. Då kläcker han ur sig att det är otroligt lång väntetid och att han inte tycker att det är värt att skicka en remiss. Jag ber honom då ringa då jag vet att en annan läkare gjorde det och jag fick en tid samma dag. Han ber mig då gå ut i väntrummet medans han ringer, och jag hinner knappt sätta mig ner innan han kommer och hämtar mig igen. Han kan omöjligt ha hunnit ringt till hudkliniken och berättat hur det ligger till. Men han berättar för mig att dom hade bett honom att skicka en remiss för att det inte var akut. Hade jag tur skulle det ta en till två veckor, men det kunde ta upp till en månad. JIHOOO vad jag älskar sveriges sjukvård. Så nu får jag gå med dessa utslag ytterligare veckor, för mig gör det inget, men jag är mest orolig för att det skulle kunna skada barnet.

Vart väldigt långt känner jag men kände att jag behövde skriva av mig lite.

Kommentarer
issa - tjejrappare och låtskrivare

Hoppas att du får en bra dag! KRAM

2012-01-26 11:17:26
URL: http://issas.nu

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0